مبدل حرارتی پوسته و لوله

ساخت وبلاگ

این مبدل از یک پوسته چدنی یا فولادی تشکیل شده که درون این پوسته تعدادی لوله مسی عبور داده می شود ، یک سیال در پوسته و سیال دیگر درون لوله ها جریان پیدا می کند. مبدل حرارتی پوسته و لوله از پرکاربردترین مبدل های حرارتی می باشد و‌ از دسته لوله هایی جهت عبور سیال – بافل ها جهت حرکت عرضی سیال‌- تیوپ شیت ها جهت نگه داشتن لوله ها و پوسته که عمدتاً لوله ای با سایز بالاست تشکیل شده است.

قیمت مبدل حرارتی پوسته و لوله :

قیمت این مبدل ها به دلیل حجم بیشتر جنس مصرفی معمولا بیشتر از مبدل های حرارتی صفحه ای می باشد اما نرخ رسوب گیری مبدل پوسته و لوله بسیار کمتر از مبدل صفحه ای می باشد به همین دلیل در استخر ها از مبدل حرارتی استخری از نوع پوسته و لوله بیشتر استفاده می شود.

جهت مشاهده مطالب بیشتر و دقیق تر به سایت زیر مراجعه کنید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating

مبدل حرارتی پوسته و لوله...
ما را در سایت مبدل حرارتی پوسته و لوله دنبال می کنید

برچسب : قیمت مبدل حرارتی,مبدل حرارتی پوسته و لوله,فروش مبدل حرارتی پوسته و لوله,قیمت مبدل حرارتی پوسته و لوله, نویسنده : بامین تهویه shell-and-tube-heat-exchanger بازدید : 288 تاريخ : شنبه 16 تير 1397 ساعت: 14:10

لوله‌ها

لوله‌ها قسمت اصلی تبادل حرارت در مبدل است. سطح بیرونی آن در معرض سیال داخل پوسته قرار دارد و از داخل آن نیز سیال دیگری عبور می‌کند. جنس این لوله‌ها اغلب از فولاد کم کربن، فولاد زنگ نزن، آلیاژهای مس، نیکل و آلومینیوم، تیتانیوم، برنج و دیگر فلزات است.

هنگامی که ضریب انتقال حرارت برای سیال بیرون لوله نسبت به سیال داخل بسیار کمتر باشد از لوله‌های با سطوح اضافه استفاده می‌شود. البته پره دار کردن لوله‌ها هزینه تمام شده محصول را نسبت به لوله‌های صاف بیشتر می‌کند.
 

پوسته

پوسته که عمدتاً به شکل یک لوله بزرگ است، فضایی است که لوله‌های مبدل در آن قرار می‌گیرند و عمل انتقال حرارت در داخل آن صورت می‌گیرد. به عبارتی شکل بیرونی و قابل رویت مبدل را پوسته می‌گویند. بر اساس استاندارد تما (TEMA) پوسته‌های استاندارد از قطر ۶ اینچ (۱۵۰mm) تا ۶۰ اینچ (۱۵۲۰mm) را شامل می‌شود. به دلیل محدودیت در ساخت لوله‌های پیش ساخته، پوسته تا قطر ۲۴ اینچ (۶۱۰mm) به وسیله لوله‌های استاندارد و قطر بیش تر از آن به وسیله شکل‌دهی به ورق‌های استاندارد به شکل استوانه، ساخته می‌شوند. باید توجه داشت که ضخامت پوسته به خصوص در مواردی که با گاز یا بخار تحت فشار درگیر است از اهمیت بالایی برخوردار است. نسبت ضخامت، قطر و فشار داخلی به وسیله جداولی در کتب طراحی مبدل‌ها ذکر می‌شود.

 

ادامه مطلب در لینک زیر
http://www.bamintahvie.com/category/heating/heat-exchanger

مبدل حرارتی پوسته و لوله...
ما را در سایت مبدل حرارتی پوسته و لوله دنبال می کنید

برچسب : انواع مبدل حرارتی پوسته و لوله, قیمت مبدل استخر, مبدل حرارتی استخر, قیمت مبدل حرارتی استخر, مبدل حرارتی پوسته و لوله, نویسنده : بامین تهویه shell-and-tube-heat-exchanger بازدید : 318 تاريخ : يکشنبه 17 دی 1396 ساعت: 12:53

مبدل حرارتی پوسته و لوله نوعی مبدل حرارتی است که کاربرد وسیعی در صنایع شیمیایی مانند واحدهای تقطیر نفت خام دارد. همان‌طور که از نام آن پیداست این مبدل از یک مخزن استوانه‌ای شکل بزرگ (پوسته) در فشار بالا و تعدادی لوله در داخل آن تشکیل شده است. مایع در داخل لوله‌ها حرکت می‌کند و بخار داغ بر روی لوله‌ها و درون پوسته جریان دارد. به علت تعداد زیاد این لوله‌ها و سطح تماس بالایی که ایجاد می‌کند، حرارت بخار به مایع داخل لوله منتقل شده و مایع را به جوش می‌آورد.

 

ادامه مطلب در لینک زیر
http://www.bamintahvie.com/category/heating/heat-exchanger

مبدل حرارتی پوسته و لوله...
ما را در سایت مبدل حرارتی پوسته و لوله دنبال می کنید

برچسب : انواع مبدل حرارتی پوسته و لوله, قیمت مبدل استخر, مبدل حرارتی استخر, قیمت مبدل حرارتی استخر, مبدل حرارتی پوسته و لوله, نویسنده : بامین تهویه shell-and-tube-heat-exchanger بازدید : 276 تاريخ : يکشنبه 17 دی 1396 ساعت: 12:52